Cum să îți construiești o strategie de comunicare eficientă

Facebook Ads și câteva elemente esențiale pentru campanii cu investiție minimă și rezultate maxime
22 martie, 2019
Cum identifici audiența potrivită afacerii tale
5 aprilie, 2019
Show all

Cum să îți construiești o strategie de comunicare eficientă

Trăim în era comunicării. Prin câteva click-uri poți ajunge la clienții tăi și poți comunica în timp real cu ei. Cu toate aceste, atunci când te gândești să îți promovezi afacerea ai nevoie de o strategie prin care să atinge obiectivele pe care ți le-ai propus.

Am discutat deja cum poți construi obiective SMART, iar acum este timpul să vedem cum construiești efectiv strategia pentru a le atinge.

Primul pas este deja făcut. Ai setat deja obiectivele specifice, măsurabile, accesibile, relevante și măsurate în timp.

Cum faci să atingi aceste obiective?

Audiența

În primul rând, trebuie să te gândești cui se adresează afacerea ta, în cazul nostru localul. Așadar, ai nevoie să identifici o audiență. De multe ori, audiența țintă nu este și cea mai evidentă pentru a te ajuta să atingi obiectivele.

Este recomandat să te gândești și să analizezi piața. Poți face un studiu de piață amplu sau poți testa prin intermediul instrumentelor precum Google Ads și Facebook Ads persoanele posibil interesate de ceea ce oferi tu.

Nu uita să iei în calcul factori precum economia locală, amplasamentul afacerii tale – dacă vorbim despre afaceri care se desfășoară și online precum sunt localurile, stilul de viață etc. Acestea sunt importante pentru a înțelege mentalitatea clientului și pentru a-i anticipa alegerile.

Mesajul

După ce ai stabilit audiența și ai cât mai multe date despre ea, poți să îți formulezi un mesaj coerent. Este recomandat ca acesta să acopere informațiile cheie ale campaniei și să fie adaptat fiecărei audiențe în parte – nu este exclus ca afacerea ta să se adreseze unui segment mai larg de public. Cel mai eficient este să adaptezi campania fiecărui segment în parte.

Oamenilor le place să audă povești. Mesajul tău va fi împachetat într-o emoție transmisă prin text, fotografie sau video. Cele mai bune campanii au mers direct la sursa unei acțiuni, au atins o coardă sensibilă și au devenit memorabile.

Canale de comunicare și instrumente utile

O dată stabilite audiența și mesajul a venit momentul să te gândești la ce canale de comunicare vei folosi. Acestea vor fi sugerate de audiență și mesaj. Crearea materialelor utilizate este esențială.

Caută materiale care să transmită mesajul și care să se plieze pe canalele de comunicare și pe audiență. Poți apela la specialiști în crearea de conținut. Nu este suficient să ai o strategie excelentă, însă implementarea să lase de dorit. Ne întoarcem la bugetul de marketing. Nu întotdeauna cele mai scumpe campanii te vor aduce mai aproape de obiectivele tale. Iată un exemplu de real time marketing care a făcut furori săptămâna trecută pe internet.

#NUDOARLUNI a fost campania celor de la 5 TO GO. Aceștia ”s-au lipit” de campania Starbucks #DOARLUNI demontând într-un mod simpatic mesajul marelui brand. Bannerul 5 TO GO a stat pe clădire o zi, suficient timp ca mesajul să ajungă la consumatorii de cafea.

Resurse și plan editorial

Pentru a ușura munca din implementare, îți poți crea un plan editorial care să te ajute să te organizezi atât cu crearea de conținut, cât și cu postările. O dată dezvoltat acest plan, încearcă să îl respecți și să te încadrezi în deadline-urile propuse.

Nu uita că resursele sunt importante. Dacă bugetul tău  nu îți permite să creezi campanii sponsorizate pe Facebook Ads, spre exemplu, nu întinde coarda. Scopul nu este să te dai mare, ci să atragi lumea spre afacerea ta.

Evaluare și adaptare în dinamică

Ca ultim pas al strategiei, încearcă să evaluezi mereu rezultate și să înțelegi ce funcționează și ce nu. O strategie de comunicare nu este băută în cuie. Aceasta poate fi modelată după nevoile audienței tocmai pentru a livra cel mai potrivit conținut pentru publicul tău și pentru a ajunge la punctul final al vânzării.

Orice afacere ai avea, mereu există căi de a ajunge la clienții tăi. Ai nevoie de răbdare pentru a cunoaște și înțelege audiența, creativitate pentru a crea mesaje adaptate afacerii tale, dar și clienților și un buget pe care să îl investești în această acțiune.

Nu îți fie teamă să crezi că afacerea ta va prospera. Deși este un domeniu foarte dinamic și volatil, marketingul este un instrument pe care te poți baza.

Ai nevoie de cineva care să te ghideze? Scrie-ne pe contact@sweetlime.ro și hai să vedem ce putem face împreună!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *