Introducere: Search Engine Optimization (SEO)
Cu siguranță ai auzit de nenumărate ori despre SEO, dar niciodată nu ai înețels exact ce înseamnă acest acronim. SEO vine de la search engine optimization. Acesta se referă la contribuția ta, în calitate de creator de conținut, pentru a ajuta motoarele de căutare să poziționeze siteul tău cât mai sus în căutări.
Sună complicat, dar nu este deloc așa. De fapt, trebuie să pleci de la ideea că rolul unui motor de căutare este ca a unui bilbiotecar. Acesta știe și poate accesa rapid orice informație pe care o deține. Utilizatorul pune o întrebare, iar rolul acestui motor este să îi ofere un răspuns cât mai rapid, cât mai specific și cât mai relevant.
Așadar, cum poți tu să influențezi aceste conexiuni și cum poți convinge motorul de căutare că siteul tău este cel mai relevant pentru utilizator? Optimizând fiecare pagină pentru a face motorul de căutare să înțeleagă conținutul tău și informațiile pe care tu le oferi. Haide mai întâi să vedem ce sunt și cum funționează, concret, motoarele de căutare.
Ce sunt motoarele de căutare?
Pentru a înțelege cum funcționează SEO, în primul rând, trebuie să înțelegi cum funcționează un motor de căutare. Acesta este un site unde poți căuta diferite informații. Google, Bing, Yahoo! sunt doar câteva exemple de motoare de căutare.
Acestea folosesc informația de pe alte siteuri pentru a genera răspunsuri relevante către utilizatori. Un motor de căutare este practic un sistem care indexează, etichetează și soretează paginile din interiorul unui site pentru a răspunde nevoii utilizatorilui.
Atât Google, cât și Bing, două dintre cele mai mari motoare de căutare au propriul motor de căutare. Să nu omitem faptul că multe căutări nu vin direct din motoarele de căutare, ci din siteuri dedicate clipurilor video – cume este Youtube sau din rețele sociale precum Facebook și din alte siteuri de ecommence – Amazon, eBay. Această informație este utilă dacă afacerea ta include un magazin online.
Motoarele de căutare folosesc roboți care scanează pagina și încearcă să înțeleagă conținutul acestei. Poți ajuta acest roboți prin folosirea cuvintelor și expresiilor cheie care se regăsesc atât în text, cât și în titlu, URL și meta-descriere. Pentru siteurile care operează cu WordPress, spre exemplu, există numeroare pluginuri (aplicații) care simplifică munca de optimizare pentru motoarele de căutare. Acestea analizează exact ca un robot conținutul tău și te îndrumă pentru o optimizare cât mai bună.
Elementele SEO ”ON PAGE”
Cuvinte cheie: pentru a scrie un text SEO trebuie să stabliești o serie de cuvinte cheie. În jurul acestor cuvinte vei putea construi mesajul, dar este necesar să ții cont că, deși acel text este citit de către roboți, totodată acesta trebuie să fie inteligibil pentru orice utilizator. Algoritmul Google, spre exemplu, este complex și foarte atent și la acest aspect, penalizeazând conținutul care este pur tehnic și deloc orientat spre utilizator.
Este recomandat să folosește cuvintele cheie de mai multe ori în text. De asemenea, pentru a atrage atenție poți folosi funcția de bold sau italic.
Să spunem că afacerea ta este o librărie. Îți dorești să duci vânzarea în mediul online, așadar decizi să îți creezi un site. Fiecare produs va avea pagina sa individuală, așadar vei putea face SEO pentru fiecare în parte. Poți alege ca și cuvinte cheie titlurile cărților și să construiește de acolo – URL, descrierea produsului etc.
Concret – vrei să optimizezi pagina dedicată cărții Creatorii de hituri – Derek Thompson. Poți seta cuvintele cheie: cretorii de hituri.
URL-ul: este important pentru un SEO sănătos să conțină cuvintele cheie deja stabilite. Dacă este să continuăm exemplul de mai sus, URL-ul tău poate fi: https://librariamea.ro/creatorii-de-hituri
Titlul paginii: un element care are, de asemenea, o importanță deosebită atât pentru utilizator cât și pentru motorul de căutare.
Meta – descrierea: deși Google susține că aceasta nu ajută la poziționarea siteului tău, această descriere apare întotdeauna sub link-ul găsit de motorul de căutare, exact ca în fotografia de mai jos.
Headings – sau rubricile aduc valoare mai ales atunci când conțin cuvintele cheie.
Cuvinte cheie în denumirea fotografiilor – înainte de a urca fotografii pe site, asigură-te că numele acetora conține cuvintele cheie.
Link-uri interne și externe – poți folosi alături de cuvinte cheie link-uri către alte articole din site, dar și către alte site-uri. Acestea funcționează ca ancore pentru alte pagini și ajută motorul de căutare să înțeleagă despre ce este conținutul tău.
Pe scurt pentru cei care se pricep la programare. Așa arată o pagină SEO în cod:
- cuvinte cheie în namefile / numele fișerului (URL)
- <TITLE><TITLE> tags
- meta – descriere
- <h1><h1> tags sau <h2><h2> tags + alte headings
- cuvinte cheie în <body>
Tocmai pentru că motoarele de căutare au ca scop ușurarea căutării și găsirea celui mai bun și relevant conținut pentru utilizator, acestea sunt atente nu doar la conținut, ci și la aspect, dacă tema este adaptată pentru toate dispozitivele (PC, tabletă, smartphone), rapiditatea de operare a siteului și practic toate acele elemente care simplifică lucrurile pentru utilizatorul de rând.
De aceea, ai nevoie de specialiști care înțeleg cum funcționează motoarele de căutare și pot crea conținut optimizat pentru afacerea ta. Există numeroase exemple de texte bune pe internet, dar care pierd la capitolul optimizare și automat Google redirecționează utilizatorii către alte siteuri care, poate, nu au un conținut la fel de bun, dar care sunt optimizate.
Pentru a face SEO ai nevoie de răbdare și mult research, dar nu este imposibil. În plus, acesta este esențial pentru ca siteul tău să contribuie la creșterea notorietății și automat al afacerii tale.
Economisește timp prețios și scrie-ne cu încredere în formularul de mai jos