Social Media
Social Media reprezintă un grup de instrumente care facilitează comunicarea interumană. Acestea sunt folosite de businessuri mici și mari pentru a atrage publicul țintă, pentru a ajunge la clienții lor și pentru a identifica alți potențiali clienți.
Este foarte important pentru o afacere să fie prezentă în mediul digital și să se adapteze nevoilor pieței. Prin integrarea rațională a acestor instrumente, orice companie își poate atinge obiectivele pentru maximizarea profiturilor.
Facebook este rețeaua socială cu cei mai mulți utiliztori la nivel global, în România depășind 10 milioane. Aceasta se adresează tuturor utilizatorilor care își creaază un profil, discută cu prietenii, împărtășeșc fotografii, clipuri video, momente deosebite și rămân conectați cu realitatea virtuală, decoperă produse și cauze cărora să se alăture.
Tocmai de aceea, Facebook este o platformă foarte bună pentru promovarea unei afaceri. Aceasta îți dă posibilitatea să distribui conținut, că creezi comunități care să discute despre produsul sau serviciul tău, să îți cunoști publicul și să atragi popularitate și vânzări.
Pentru a te identifica și diferenția în rândul publicului țintă, ai nevoie în primul rând de o pagină de Facebook de tip Business. Aceasta trebuie să conțină:
- imagine/video de profil – este recomandat ca aceasta să fie sugestivă pentru afacerea ta, memorabilă și ușor de identificat, dar mai ales constantă.
- imagine/video de copertă – în comparație cu imaginea de profil, aceasta poate oferi mai multe informații vizuale sugestive pentru domeniul de activitate. Aceasta poate fi schimbată periodic, sincronizând-o, spre exemplu, cu cele mai curente oferte.
- buton de acțiune (call to action button) – este butonul oferit de Facebook pentru a facilita comunicarea cu clientul. Acesta este invitat să ”citească mai mult”, ”să apeleze” numărul de telefon din pagină, ”să facă o rezervare” și așa mai departe. În funcție de tipul afacerii, poate fi setat corespunzător.
- domeniul afacerii – este esențial ca pagina de Facebook nou creată să fie atribuită unui domeniu
- scurtă descriere – nimic nu este mai important decât o scurtă descriere a afacerii care să ofere informații valoroase și precise
- contact – în secțiunea ”Descriere” (About), platforma oferă posibilitatea de a adăuga cât mai multe date de contact. De la banala adresă de e-mail și până la site-ul web, profil de Instagram, număr de telefon și adresa afacerii. Această secțiune este esențială pentru că informațiile bogate de contact crește gradul de încredere al utilizatorului.
- servicii – pentru afaceri, Facebook pune la dispoziție o secțiune pe pagina business unde antreprenorul poate adăuga serviciile oferite. Acesta le poate detalia atât ca timp, cât și ca preț. Funcția este foarte utilă pentru că oferă informații ușor de găsit, reducând timpul de cercetare al potențialului client.
Lista aceasta prezintă elementele de bază pe care trebuie să le conțină o pagină de Facebook. Platforma oferă numeroase alte posibilități care pot fi accesate și dezvoltate în funcție de tipul businessului tău.
Cuvinte cheie de ținut minte pentru Facebook:
- strategie
- implementare
- branding
- calendar editorial și conținut de calitate
- interacțiune cu publicul țintă
Instagram, în comparație cu Facebook, se adresează generației millenials, tinerilor care comunică mai ușor prin imagini. Aceasta se bazează pe conținut vizual, indexare prin hashtag și targetare geografică.
Nimeni nu vrea să citească pe Instagram. Toată lumea vrea să vadă fotografii, să își spioneze prietenii pe InstaStories și să găsească cele mai frumoase fotografii de călătorie. La finalul anului 2017, peste 2,3 milioane de români aveau cont de Instagram. Majoritatea, adică 35% dintre ei, aveau vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani. Această platformă se adresează așadar tinerilor. Dar ce caută aceștia și cum poți folosi Instagram în favoarea afacerii tale?
În primul rând, ai nevoie de un cont business. Acesta se va lega de o pagină business de Facebook și va genera în plus față de un cont personal statistici despre felul în care interacționează publicul cu conținutul tău.
La fel ca Facebook, există câteva elemente esențiale de care să ții cont în crearea unui cont.
- fotografia de profil
- descrierea bio
- link-uri utile
- contact
- conținut
Instagram te poate ajuta să ajungi la generația tânără și oferă un plus de awarness brandului tău.
YouTube
YouTube este platforma preferată a generației Z (tinerii născuți între 1995 și 2010). Aceasta este dedicată exclusiv conținutului video. Nu întotdeauna este ușor pentru o companie să genereze conținut specific și relevant, însă există întotdeauna posibilitatea de adaptare.
Publicul consumă pe YouTube muzică. Conform Zelist România, în a doua jumătate a anului 2018 din cele peste 4,6 miliarde de vizualizări, cele mai consumate clipuri au fost cele ale publisherilor de muzică care dețin 17,5% din totalul numărului de vizualizări. Vestea bună este că vin tare din spate cu 16,7% vloggeri generaliști, cu 15,5% conținutul de gaming și cu 9,5% conținutul pentru copii.
Vestea și mai bună este că vloggeri generaliști dețin 24,3% din totalul numărului de abonați români – peste 48 de milioane cu 19,3% creștere versus semestrul anterior.
Așadar, un vlog al unei companii se poate juca isteț pentru a ajunge la publicul țintă pentru că oamenii consumă mult conținut video.
De asemenea, creatorii de conținut deja cunoscuți pe YouTube te pot ajuta să îți crești afacerea.
Cuvinte cheie:
- conținut specific
- endorseri relevanți
- plan editorial
- integrare cu alte platforme