Studiu de caz - Business Strategy, SEO, Funnels - SweetLime
STUDIU DE CAZ STRATEGIC

DE LA BLOGGER LA DISTRIBUITOR OFICIAL

Ing. Samuele Trento a devenit, în 29 de luni, distribuitor oficial al pompelor de căldură Kronoterm în Italia, cu ajutorul unui blog, multă muncă și o strategie complexă.
DESPRE CLIENT

Samuele Trento este inginer și tată a doi copii cu care adoră să își petreacă timpul în aer liber. Acesta e unul dintre motivele pentru care își dorește să contribuie la un mediu mai puțin poluat. Studiază constant metode de economisire a energiei și este specializat în Pompe de Căldură.

ABORDAREA ȘI REZULTATELE


Bazele unui brand înainte de înființarea unei companii


L-am cunoscut pe Samuele în 2010 când m-am mutat lângă Veneția. Eram colegi de apartament. El era un proaspăt inginer angajat pe bani puțini și mult de lucru, puțin frustrat de situație, însă foarte pasionat de ceea ce făcea.

Compania pentru care lucra instala zilnic panouri fotovoltaice, solare, eoliene, etc, însă el era foarte pasionat de pompele de căldură.

În discuțiile noastre, Samuele mi-a subliniat mereu dorința lui de a ajunge la cât mai multe familii în Italia, aducându-le acestora conoștințe și informații despre cum îți poți încălzi casa și fără gaz.

Pentru a reuși să facă asta, avea nevoie de o rețea de instalatori pe întreg teritoriul, ceea ce părea imposibil la acea vreme, însă l-am îndrumat să înceapă un traseu antreprenorial și așa am ajuns să punem pe hârtie primul plan strategic.

Primul pas a fost să îl transform pe Samuele din inginer tehnic în blogger storyteller. Am pus pe picioare primul blog informativ, despre pompele de căldură, iar Samuele se întorcea bucuros în fiecare seară să mai scrie conținut pentru publicul lui.

...mult conținut

De branding, SEO și comunicare mă ocupam eu. După 11 luni, blogul ajunsese la 64 de articole, 130 de backlinkuri de la site-uri și bloguri din industrie și unul chiar de la site-ul Regiunii Veneto, 4 articole în reviste de specialitate și un interviu la o televiziune locală.

În toamna aceluiași an, Samuele plecase în Austria la un târg de pompe de căldură unde a cunoscut cele mai bune companii în domeniu. Printre acestea, Kronoterm l-a atras cel mai mult.

Kronoterm este o companie slovenă, producătoare de pompe de căldură și deținătoare a câtorva titluri europene și internaționale, însă încă nu era prezentă pe piața din Italia.

KRONOTERM HEAT PUMP ADAPT – THE BEST ON THE BAFA LIST

Created under the fingers of outstanding Kronoterm engineers, the ADAPT heat pump has been recognized by the German institution BAFA as the most energy efficient out of the 1176 heat pumps tested.

La întoarcerea lui, ne-am pus pe gânduri. El își dorea să devină distribuitor în Italia, dar a fost descurajat de policita economică a companiei.

Asta bineînțeles că nu ne-a oprit.


”Cred că e momentul să îți deschizi o firmă”

Deși Samuele lucra în continuare ca angajat, pasul următor în strategia noastră a devenit să creștem vizibilitatea blogului specializat în pompe de căldură...Kronoterm.

S-au mai adăugat câteva zeci de articole, mai multe backlinkuri și am ajuns la câteva sute de utilizatori unici pe zi.

În 2012 compania Kronoterm lansează primul site în Italia, însă la orice căutare pe Google despre Kronoterm în Italia, totul era doar de la Samuele.

Tot în 2012 Kronoterm îl invită pe Samuele la fabrica lor din Slovenia unde este și sediul central al companiei. I-am spus la Samuele, mai în glumă, mai în serios să își deschidă o firmă înainte să plece.

Pactul cu conducerea companiei a fost că, dacă Samuele își păstrează poziția de lider în Google și dacă are un volum de vânzări mai mare decât compania în primele 6 luni, primește statutul de distribuitor oficial pentru Nord-Estul Italiei.

Momentam primisem doar acordul Kronoterm de a utiliza logo-ul lor în conținuturile noastre, în filmulețe, pe bannere și oriunde doream.

A fost o comoară pentru noi.


Încă o provocare, încă o strategie

Blogul era încă punctul de referință pentru mulți instalatori profesioniști. Pagina de Facebook era în creștere. Am lansat și canalul YouTube. Câteva mii de abonați la newsletter.

Dar ce puteam face cu toate aceste numere?

”Fake it till you make it” a fost următorul nostru aliat.

Am umplut Google de informații referitoare la instalarea pompelor de căldură Kronoterm. Orice instalator dorea să utilizeze o astfel de pompă de căldură trebuia să facă o serie de cursuri cu Samuele. Pentru asta am creat Academia de formare cu 3 cursuri pentru profesioniști și o serie de evenimente offline.


curs vanzari si marketing
curs vanzari si marketing

Toate astea ne-au ajutat să câștigăm și mai mult teren, iar compania Kronoterm a trebuit să își recunoască ”înfrângerea”.


Drept răsplată, am fost angajat să realizez site-ul Kronoterm Italia și Kronoterm Slovenia. Cu mândrie spun că încă se folosesc și în prezent elemente din design-ul acelor vremuri :)

Între timp Samuele a lansat alte câteva companii prin care instalează și alte branduri de pompe de căldură.


Numerele în prezent

Astăzi, Samuele deține 8 site-uri, 3 canale Youtube, 5 pagini Facebook și un newsletter cu peste 10k de abonați.

Cu ajutorul acestora ajungem zilnic la câteva mii de utilizatori unici pe zi, vânzări de sute de mii de euro pe lună și o rețea de peste 600 de instalatori parteneri.


Anual organizăm evenimente și cursuri online pentru informarea publicului și pentru formarea instalatorilor.

Il Sole 24 Ore - cel mai mare ziar financiar din Italia

CE SPUNE CLIENTUL

Google Rating
5.0