Studiu de caz: centrul comercial Kapa Center - SweetLime
 

Provocarea

Centrul comercial Kapa Center se află pe piață de peste 20 de ani. Odată apărute mall-urile moderne, tradiția nu a fost suficientă pentru a păstra atenția publiciului larg.

De-a lungul timpului, au fost depuse eforturi pentru reînnoirea imaginii centrului comercial, dar niciodată nu a existat o strategie de branding, iar prezența în social media a fost mereu deficitară.

În prezent, centrul comercial este structurat pe două zone. Una din ele numără peste 50 de magazine de fashion specializate în ținute elegante, business și smart casual, iar a doua zonă este un showroom de peste 3000mp de mobilier pentru toată casa. Aceste două secțiuni reprezintă două provocări separate.

 
 

Strategie

Obiectivul nostru a fost concentrat pe reînnoirea imaginii brandului și în mintea consumatorilor. Am vrut să înlocuim amintirea unui centru comercial demodat, fără prea multe reguli în ceea ce privește amenajarea standurilor, de program sau de nișă, cu ceea ce devenise în realitate Kapa Center, adică un centru comercial modern, cu magazine renovate cu un design foarte atrăgător și specializate pe ținute elegante/ de eveniment/ de gală.

Deși se află la doar doi pași de primul mall din oraș, și cel mai mare din zona de vest a țării, am optat pentru o creștere stabilă și constantă, dar și pe fidelizarea comunității care, puțin câte puțin (dar sigur și constant) se contura în jurul nostru.

Am început prin a da o nouă imagine paginii de Facebook existente, căreia îi lipseau multe elemente, am creat un profil de Instagram și am realizat un blog de stil pe care să putem educa publicul țintă.

Am realizat primele ședințe foto cu creatoare de conținut (în general bloggers) pe nișa noastră de interes, din zona de vest, și am făcut primele campanii împreună cu acestea.

Tot împreună cu această comunitate de micro-influencers (la care s-au adăugat apoi și altele: vloggers, instagramers, fotografi) am realizat și 3 evenimente offline și am participa la câteva în calitate de sponsor. Unul dintre evenimentele organizate de noi a fost dedicat lansării showroom-ului de mobilier din incinta centrului comercial, iar celelalte două pentru prezentare de colecții de modă.

Ulterior am organizat, periodic, ședințe foto cu modele profesioniste, reușind astfel să stabilim un standard ridicat pentru prezentarea ținutelor noastre în social media și pe site.

Am participat cu centrul comercial la târguri de nișă (Târgul pentru Mirese, Târgul de nuntă, etc), cu un stand care să reprezinte noua imagine Kapa Center. În cadrul fiecărui târg am distribuit o revistă realizată de noi, cu ținute din fiecare magazin din Kapa Center, și pliante de participare la concursurile noastre, pentru a crește baza de date de persoane interesate de nișa noastră de produse.
 
 

Rezultate

Numărul de fani ai paginii de Facebook a crescut cu 30%, fără un buget alocat pentru acest scop, iar reach-ul organic al postărilor de pe pagină a crescut cu 65%. Profilul de instagram a crescut constant în cei doi ani de colaborare, complet organic.

Conținuturile publicate pe site-ul Kapa Center și backlink-urile create cu ajutorul colaborărilor noastre, au permis o indexare mult mai bună a site-ului în SERP și au generat o medie de 1.8k vizitatori unici pe site/lună, în ultimul an pre-pandemie.

Baza noastră de abonați la newsletter a ajuns la câteva mii, iar comercianții din centrul comercial au confirmat o creștere importantă a numărului de clienți.
Google Rating
5.0