Cum să folosești eficient Audiența Personalizată pe Facebook? - SweetLime
Peste 300 site-uri și bloguri realizate

Primești o CONSULTANȚĂ STRATEGICĂ GRATUITĂ

Întră în comunitatea noastră de Antreprenori

Cum să folosești eficient Audiența Personalizată pe Facebook?

Audiența personalizată sau Custom Audience este o adevărată ”bombă” pentru a obține rezultate concrete cu publicitatea pe Facebook. Îți permite să ajungi la persoane bine profilate, care într-o oarecare măsură cunosc deja produsul sau serviciul tău.

Dacă este utilizat în mod inteligent, audiența personalizată poate reduce considerabil costul pe rezultat și pot crește posibilitatea de a vinde sau de a colecta mai multe lead-uri.

Într-o campanie realizată de noi pentru un client din sectorul energetic, publicitatea adresată unor segmente personalizate de public au redus CPA-ul cu până la 65%.

Dar hai să vedem mai bine despre ce e vorba

Ce este Audiența Personalizată?

Audiența Personalizată este un grup de utilizatori la care poți ajunge prin publicitatea Facebook, care au intrat deja în contact cu afacerea ta, cu produsul sau serviciul tău și știu deja de tine. Acest public se creează cu date pe care le furnizezi tu (le încarci pe Facebook) sau cu date pe care Facebook le colectează.

Tipurile de Audiența Personalizat pe care le putem crea sunt:

  • Site web: te ajută să ”interceptezi” vizitatorii site-ului tău sau doar a unor pagini alese de tine, într-un arc de timp de până la 180 de zile.
  • Listă de clienți: poți încărca liste de adrese email, numere de telefon sau ID-uri de Facebook (sau ID-uri de promotori mobili, dar nu vom vorbi despre asta acum), dar și alte date de identificare ca data nașterii, genul, țara, orașul, vârsta sau codul poștal.
  • Activitate în aplicațiile tale: poți crea o audiența personalizată cu persoane care au utilizat aplicația ta și au efectuat acțiuni specifice.
  • Video: poți crea o audiență cu persoanele care au vizualizat cel puțin 3 secunde sau mai mult din filmulețele pe care le-ai încărcat pe pagina ta de Facebook sau pe profilul Instagram
  • Cont de Instagram Business: creezi o audiență formată din persoanele care au vizitat sau au interacționat cu profilul tău de Instagram, cu postări sau reclamele tale.
  • Formular de clienți potențiali: creezi o audiență cu persoanele care au completat un formular într-una din reclamele tale, pe Facebook sau Instagram.
  • Experiența instant: creezi o audiență cu persoanele care au interacționat cu acest instrument, dacă l-ai utilizat în campaniile tale.
  • Evenimente: persoanele care au interacționat cu evenimentele tale, a vizitat pagina acestora, a început procesul de achiziție și altele.
  • Pagina Facebook: îți permite să ajungi la persoanele care au interacționat cu pagina Facebook, au trimis mesaje, au salva postări și altele.
  • Cumpărături: așa cum spune numele audienței, e formată din persoane care au achiziționat produsele tale pe Facebook sau Instagram.
  • Anunțuri Facebook: e o audiență formată din persoanele care au interacționat cu anunțurile tale.

Dacă vrei să începi să creezi o audiență personalizată, vezi pagina de ajuto aici

De ce sunt atât de importante Audiențele Personalizate?

Cred că, de cele mai multe ori când te gândești la o campanie publicitară, dincolo de fanii tăi, din publicul țintă fac parte și persoane pe care le profilezi prin caracteristici demografice, interese și comportamente.

Probabil, din încercările de până acum ai înțelescă, deși e foarte simplu să mai acumulezi un ”Like” la pagină, e tot mai dificil sau costisitor să atingi alte obiective de conversie mai concrete, cum ar fi înscrierea în newsletter sau o achiziție, mai ales dacă vinzi un produs sau serviciu care nu intră la categoria de achiziții impulsive. Asta se întâmplă atunci când acțiunea pe care ți-o dorești din partea publicului implică o cunoaștere mai bună a brandului tău, o afinitate cu produsul sau serviciul tău și o mai mare încredere în afacerea ta.

Acesta e și motivul principal pentru care noi, ca marketeri, ne concentrăm tot mai mult pe lead generation pentru a colecta contacte și pentru a duce, în timp, utilizatorul către achiziție.

Audiențele personalizate îți permit să eviți obstacolele din faza de ”acum îți descopăr afacerea” și te ajută să ajungi tocmai la cele care te cunosc deja, dar te ajută și să le segmentezi cât mai exact, în funcție de activitatea lor (pe Facebook, pe site, pe Instagram, și în funcție de preferințe.

În acest fel te vei apropia tot ami mult de obiectivul Facebook (care ar trebui să fie și obiectivul tău), adică

să transmiți mesajul potrivit, persoanei potrivite, la momentul potrivit.

Atunci când vizitezi o anumită categorie pe un magazin online, vei începe să vezi reclame cu produsele din acea categorie. Dacă ai vizitat acea secțiune înseamnă că îți plac acele produse sau cel puțin te interesează.

Atunci când ceri informații despre un anumit serviciu, dar până în prezent nu l-ai achiziționat, vei fi targetat cu reclame care îți vor prezenta fel și fel de oferte pentru cursuri asemănătoare.

Cum să utilizezi Audiența Personalizată pentru a face Marketing serios pe Facebook?

Datele clienților și potențialilor clienți sunt una din cele mai importante resurse pe care le poate avea o afacere. Îți permit să cunoști persoanele care pot achiziționa de la tine, dar îți și dau posibilitatea să ajungi mai ușor la ei, din nou și din nou.

De exemplu, ia în considerare lista de persoane care s-au înscris la newsletter (și sper să ai o astfel de listă), persoane care ți-au cerut informații, persoane care au descărcat un lead magnet, clienți, etc, pentru:

  • a-i contacta din nou și pentru a reîncălzi relația cu ei: poate că ai o bază de date mai veche de numere de telefon, pe care nu o folosești de mult timp, dar de ce să nu încerci să reiei legătura cu aceste persoane? Printr-o campanie de acest fel vei putea ajunge la vechi clienți și, cine știe, printre ei sunt câțiva care vor să cumpere din nou de la tine.
  • a face campanii bine targetate în funcție de dorințe, interese și comportamente ale segmentului specific. E vorba de o lista de potențiali clienți? Abonați la newsletter? Poți face reclame prin care să îi duci pe aceștia un pas mai jos în funnel-ul tău de vânzare. Ai o listă de emailuri ale celor care au cont în magazinul tău online? Le poți aminti acestora câte lucruri interesante pot achiziționa de la tine.
  • a face oferte personalizate în funcție de dorințele, interesele și comportamentele segmentului specific: ofertele plac tuturor, mai ales atunci când sunt făcute persoanei potrivite.

Cu toate acestea, să iei în considerare faptul că aceste liste dau rezultate tot mai bune în funcție de cât de bine sunt segmentate.

Este foarte important să eviți să cumperi liste de lead-uri sau să te folosești de liste de emailuri descărcate de pe internet. În afară de faptul că vei cheltui banii degeaba, riști să nu ai niciun rezultat.

Lead generation făcut corect este cel mai bun instrument pe care te poți baza.

Una din cele mai bune investiții pe care le poți face pentru a avea rezultate rapide și concrete este în campanii targetate pe persoanele care au vizitat site-ul tău, dar nu s-au transformat în clienți (ex. nu au cerut informații, nu au completat niciun formular de contact, nu au achiziționat de la tine sau au început procesul de achiziționare, dar nu l-au dus la bun sfârșit, etc)

În acest caz, utilizarea de Audiențe Personalizate poate fi foarte utilă pentru:

  • a ”accelera” achiziția/cererea de informații: creezi un segment de persoane care au vizitat site-ul, dar nu au achiziționat și creează reclame pentru acestea în care să comunici reduceri sau oferte care le așteaptă dacă duc la bun sfârșit achiziția acum. Dacă ai un magazin online, setează cât mai repede Retargetingul dinamic.
  • a ”accelera” înscrierea: au vizitat site-ul, dar nu s-au înscris la newsletter, nu au creat niciun tip de relație cu afacerea ta. Creează reclame prin care le oferi un ebook sau un conținut de valoare în schimbul datelor de contact.

Acestea sunt cele mai simple segmente, dar poți crea și audiențe mai avansate, de exemplu formate din persoane care au petrecut mai mult timp pe site, care au vizitat anumite pagini sau care au vizitat un anumit număr de pagini sau le-au vizualizat până la un anumit punct.

Bineînțeles, nu toate Audiențele personalizate au aceeași valoare. Gândește-te la diferența dintre persoanele care au dat like paginii și cele care au vizualizat un anumit număr de pagini pe site-ul tău. În funcție de acestea poți înțelege nivelul relației pe care aceste persoane o au cu afacerea ta, cu brandul tău și poți acționa în consecință cu mesaje, pârghii și oferte.

Optimizează performanțele cu ajutorul Audiențelor Personalizate

Îți poți îmbunătăți performanțele cu ajutorul acestor segmente, în special pentru că:

  • poți exclude din publicul țintă al reclamelor tale: practic, atunci când creezi o reclamă, poți exclude aceste segmente de public, pentru a maximiza performanțele reclamei. ex. Dacă obiectivul campaniei tale este să strângi tot mai mulți abonați la newsletter, poți exclude persoanele deja abonate.
  • poți rafina publicul cu alte criterii de profilare: vrei să ajungi la clienții tăi cu o anumită pasiune? În faza de profilare alege un segment apoi adaugă caracteristicile/interesele pe care le vrei, vei vedea cum publicul tău potențial devine mai mic, însă cei care rămân sunt clienții pe care Facebook ți i-a identificat cu acea pasiune.
  • poți crea audiențe similare: poți crea o audiență similară cu orice audiență deja creată în contul tău publicitar. Acest instrument îți permite să scalezi publicul, ajungând la alte persoane care corespund aceluiași profil, crescându-ți și rezultatele.

Îți recomandăm să utilizezi cât mai repede acest instrument, care îți permite să atingi rezultate mai bune cu publicitatea pe Facebook, iar, dacă la finalul acestui articol crezi că încă îți este dificil să faci publicitate pe Facebook cu o Audiență Personalizată, lasă-ne un mesaj completând formularul de mai jos.

Ne poți scrie și dacă vrei să ne dai un feedback sau doar să ne saluți.

    Completează formularul de contact mai jos și hai să găsim cea mai bună soluție pentru afacerea ta!





    Am citit Politica de Confidențialitate și sunt de-acord cu termenii.

    Google Rating
    5.0