Searching Engine Optimizing SEO Motoare de Căutare Google
SEO sau Search Engine Optimization reprezintă procesul de a influența vizibilitatea unui website sau a unei pagini în rezultatele organice ale unui motor de căutare.
Practic, SEO este acea metodă prin care, organic, poți face ca site-ul tău sau o anumită pagină să fie prima sau printre primele pe care un utilizator le vede atunci când caută ceva pe Google sau pe orice alt motor de căutare existent (Bing, Yahoo, Ask, AOL sunt doar câteva exemple de concurență pentru Google).
Bineînțeles, criteriile după care motoarele de căutare realizează rankingul paginilor sunt cel puțin ambigue, dacă nu complet imposibil de înțeles și, ca un noroc, se schimbă rapid, fără a anunța în prealabil utilizatorii. Cu toate acestea, există câteva principii de bază pe care le respectă și de care ar trebui să ții cont atunci când începi să iei în considerare SEO pentru afacerea ta.
Astfel, din punctul de vedere al motoarelor de căutare, site-ul tău ar trebui să se încadreze în următoarele cerințe:
Par multe și dificil de îndeplinit, dar cu puțină atenție și un plan bine pus la punct încă din momentul în care începi să construiești site-ul, vei descoperi că a face SEO a fost cea mai bună decizie pe care ai luat-o pentru site-ul tău.
Când încep să ia în considerare SEO, majoritatea persoanelor se confruntă cu aceleași întrebări:
La toate acestea și nu numai vom răspunde în continuare. Însă, înainte de a-ți vorbi despre SEO, trebuie să trecem puțin prin psihologia internautului, dacă e să ne exprimăm poetic.
Pe internet oamenii caută, în general, lucruri foarte specifice. Acestea pot avea legătură directă cu afacerea ta sau doar parțial. Totuși, fiecare căutare reprezintă o oportunitate de a te conecta cu posibilii clienți și tocmai cu această problemă te poate ajuta SEO.
Dacă reușești să răspunzi întrebărilor și să oferi soluții, te transformi într-o sursă de încredere, iar oamenii vor reveni pe site-ul tău și se vor transforma în clienți.
Pentru a putea răspunde întrebărilor, trebuie să îți cunoști foarte bine posibilii clienți, dar și compania. Ce îi interesează? Ce probleme au? Ce limbă utilizează? De la cine mai cumpără? Care este nevoia pe care o poți satisface tu? Care sunt întrebările la care poți oferi răspuns?
Primul pas în orice strategie de SEO este să identifici cuvintele cheie pentru care vrei să ocupi primele locuri în căutări. Pentru aceasta trebuie să îți dai seama cât este de căutat un anumit cuvânt cheie. Cu cât acesta este mai căutat cu atât este audiența mai mare.
Bineînțeles, Google nu îți spune direct 150.000 de oameni au căutat case ecologice, de exemplu, însă îți oferă un instrument care te poate ajuta considerabil în procesul de identificare a cuvintelor cheie: Google Search Console. Acesta este foarte ușor de instalat și îți oferă informații relevante, dar dacă ai nevoie de ajutor pentru a te familiariza cu el este preferabil să apelezi la profesioniști în domeniu.
Bineînțeles că numărul de persoane care caută cuvântul cheie nu este singurul factor relevant atunci când identifici cuvintele cheie. Contează și relevanța acestora pentru clienții tăi, dar și ceea ce face concurența. Care sunt cuvintele pentru care aceștia înregistrează cel mai mare succes? Este convenabil ca și timp și costuri să încerci să îi depășești utilizând aceleași cuvinte sau ar fi mai bine să identifici alți termeni relevanți pentru publicul țintă și să te concentrezi pe acestea?
Nu uita, scopul nu este să apari în toate căutările. Scopul tău final este să găsești acei oameni care s-ar putea tranforma în clienți.
După ce ai creat un profil detaliat al publicului țintă – subiect pe care l-am abordat și în articolele precedente – și ai identificat cuvintele cheie pentru care vrei să te clasezi cât mai sus în motoarele de căutare, este momentul să te apuci efectiv de treabă și să îți crești șansele.
În acest moment, există două strategii pe care trebuie să le urmezi. În primul rând, trebuie să îți optimizezi site-ul, adică să faci on page SEO. Apoi, după ce totul este bine pus la punct aici, trebuie să faci pasul următor și să încerci să îți crești rankingul paginii, făcând off page SEO.
Ceea ce trebuie să știi de la bun început este că fiecare pagină de pe site-ul tău trebuie să fie optimizată din punct de vedere SEO. Dacă este vorba despre un site mai complex, atunci trebuie să identifici acele pagini care reprezintă cel mai bine cuvintele cheie pentru care vrei un ranking foarte bun și să creezi o structură de suport în interiorul site-ului pentru ele.
În continuare vom discuta despre cum trebuie să arate o pagină optimizată din punct de vedere SEO:
Nu te culca pe ureche gândindu-te că este suficient să înșiri cuvintele cheie în această secțiune a paginii. Titlul trebuie să fie clickable și să sune foarte natural. Chiar dacă motorul de căutare este cel care face rankingul, utilizatorul este cel care accesează site-ul.
După titlu, descrierea meta este elementul care ar trebui să convingă un posibil client să aleagă pagina ta în detrimentul altor pagini.
Pe scurt, însă, vom sublinia importanța relevanței contentului. Este esențial să răspunzi unor întrebări specifice și rapide atunci când creezi content de susținere pentru paginile tale. La fel de important este să oferi informații pe care lumea va frea să o dea mai departe și către care să își redirecționeze linkurile, atunci când contentul este de tip cornerstone.
O altă funcție a atributului alt este aceea de a ajuta motoarele de căutare să identifice content relevant. În aceste condiții, atributul alt nu trebuie să fie niciodată o îngrămădire de cuvinte cheie, ci o descriere detaliată a imaginii, realizată într-un mod cât mai natural. Este singura modalitate în care poți evita filtrele de supraoptimizare.
În aceste condiții, cum trebuie să arate URL-ul? Scurt și la subiect, conținând cuvântul cheie. De asemenea, el trebuie să rămână neschimbat, iar dacă schimbarea lui devine imperios necesară, URL-ul vechi trebuie redirecționat întotdeauna către cel nou deoarece linkurile broken???? scad rankingul site-ului în motoarele de căutare.
Schema se integrează direct în codul HTML al unei pagini, lucru ce ar trebui făcut de către un profesionist dacă nu ai cunoștințe în acest domeniu.
Deși în prezent nu este un factor de ranking al motoarelor de căutare, schema poate fi elementul decisiv pentru alegerea paginii tale în defavoarea unei alte pagini deoarece include elemente precum ratingul, numărul de like-uri, numărul de comentarii etc.
Tot la capitolul on page SEO, deși se referă la întregul site, intră și arhitectura acestuia. Modul în care sunt organizate paginile și linkurile interne influențează modul în care contentul este poziționat în rezultatele căutărilor.
Toate motoarele de căutare sunt atente la acele pagini pe care tu le evidențiezi pe site-ul tău și principala metodă internă prin care poți face acest lucru este să pui link de pe alte pagini spre cea pe care vrei să o crești în ranking. Dar nu este suficient să pui linkurile random. Contează și:
Acum că am văzut ce ar trebui să faci pe site-ul tău, haide să vedem care este strategia în deplasare.
Off page SEO
După cum spuneam, pentru a obține cele mai bune rezultate SEO nu este suficient să te limitezi la propriul site. Astfel, off page SEO reprezintă tot ceea ce poți face pe alte site-uri pentru a-ți crește rankingul.
Ideea este să găsești site-uri cu o reputație bună, cu autoritate, aflate sus în rankingul google, care să trimită linkuri către site-ul tău. Cum poți face acest lucru?
Nu uita, când vine vorba de autoritate fake it til you make it nu merge. Trebuie să îți alegi cu grijă colaboratorii astfel încât aceștia să te ajute să crești, nu să te tragă în jos. Sau, dacă găsești persoane cu potențial, ajută-le tu să crească, după care veți evolua împreună.
După cum probabil ți-ai dat seama, SEO nu este chiar floare la ureche. Sunt nenumărate aspecte de care trebuie să ții seama, deci nenumărate aspecte ce o pot lua razna pe măsură ce încerci să îl implementezi pe site-ul tău.
Cele mai frecvente probleme de SEO țin de content și de cuvintele cheie.
Astfel, când vine vorba de content, ceea ce poate să te tragă în jos în motoarele de căutare este contentul duplicat. Acesta poate fi un duplicat veritabil, atunci când exact același content există în mai multe locuri, fie că vorbim despre website-uri diferite, pagini diferite sau orice alte locații de pe internet. Google nu apreciază deloc copiile și de aceea trebuie să te asiguri că tot ceea ce creezi în materie de content este unicat.
Contentul duplicat poate fi și aproximativ, adică acel content destul de ”subțire” care apare de cele mai multe ori de site-urile care au mai multe locații, produse similare cu aceeași descriere, pagini similare cu același tip de content. Un astfel de site trebuie să își perfecționeze sistemul de indexare al produselor astfel încât duplicatul să dispară.
În ceea ce privește cuvintele cheie, cea mai mare problemă de SEO care poate să apară este canibalizarea acestora. Acest lucru se întâmplă atunci când același cuvânt cheie este folosit pe mai multe pagini. Deși pare contraintuitiv, folosirea aceluiași cuvânt cheie pe mai multe pagini afectează capacitatea generală a site-ului de a avea o pagină cu rezultate puternice în google. Practic motoarele de căutare nu văd faptul că tu ai abordat de mai multe ori aceeași problemă în încercarea de a fi mai explicit, ci doar mai multe pagini slabe care oferă informații cel mai probabil incomplete.
Alte posibile probleme includ vârsta contentului – google are nevoie de o perioadă de timp de la apariția contentului până la apariția sa în rankingul său – broken links, o monetizare excesivă a site-ului, cât este site-ul de mobile friendly, dar și cât de ușor este de utilizat de către utilizator.
Bineînțeles, toate acestea sunt ușor de depășit dacă acorzi atenție contentului și care îl creezi și pornești cu o strategie de SEO încă de la crearea site-ului.
Ai făcut tot ceea ce se putea din punct de vedere SEO până în acest moment. Cum îți dai seama dacă strategia ta va da rezultate sau nu?
Ei bine, răspunsul este destul de simplu: stabilești KPI relevanți, adică acei indicatori ai performanței care contează pentru brandul tău. Dar înainte de a decide care sunt cei mai indicați KPI pentru tine este important să știi care sunt top ranking factors urmăriți de google:
Având în vedere acești factori și plecând de la ideea că ai optimizat deja site-ul din punct de vedere SEO, îți recomandăm următorii KPI:
Chiar dacă faci SEO pentru mai multe cuvinte cheie, este important să fii conștient de faptul că nu vei fi primul pentru toți termenii de căutare. Totuși, este important să urmărești acest indicator deoarece el spune multe despre sănătatea site-ului, dacă acesta se încadrează în standardele motoarelor de căutare sau nu.
Fii atent cât de multe dintre pagini se situează pe poziții foarte ridicate în google. Câte dintre cuvintele cheie oferă ca și rezultat site-ul tău ca primă sursă de informații sau de vânzare? Urmărind aceste aspecte vei vedea și ce face diferit concurența și ce ai putea îmbunătăți.
Traficul organic este un indicator foarte important al volumului de vizitatori care vin din motoarele de căutare (și nu numai), dar și al locului pe site în care aceștia ajung. Pentru aceasta, cel mai bun instrument de măsură este Google Analytics, care odată conectat la site-ul tău îți oferă informații extrem de importante despre vizitatorii site-ului.
Totuși, în cazul traficului organic este important să treci peste oamenii care caută branded content, adică au ajung la tine pe site căutând site-ul tău în mod specific. Aceștia sunt importanți, însă ei au venit pentru că te cunoșteau deja, iar prin SEO scopul tău este să atragi oamenii care nu te cunosc, iar eforturile tale trebuie să se îndrepte în acestă direcție.
După cum spuneam, scopul SEO este de a atrage noi leaduri, adică oameni care nu te cunosc, dar sunt predispuși să cumpere de la tine, chiar dacă nu o fac de la prima vizită.
Pentru aceasta trebuie să faci tracking de e-commerce tot în Google Analytics. Acesta te va ajuta să vezi cine convertește dintre cei care au ajuns pe site-ul tău dintr-un search organic.
Dacă Google Analytics pare din ce în ce mai complicat îți recomandăm să apelezi la profesioniști care să te ajute să îți dai seama cum să utilizezi la capacitate maximă acest tool esențial oferit de Google.
Acum că ai stabilit și ce indicatori de performanță urmărești vrem să îți oferim cea mai simplă strategie de SEO posibilă. Pentru majoritatea afacerilor această strategie în 3 pași este mai mult decât suficientă pentru a culege toate roadele oferite de SEO:
Simplu ca bună ziua. Dacă nu pare așa, nu mai sta pe gânduri și cere ajutor specializat. SEO poate aduce multe beneficii companiei tale, însă doar dacă este făcut așa cum trebuie. Dacă simți că nu ai cunoștințele sau expertiza necesară, lasă-ne un mesaj și hai să discutăm despre ceea ce putem face pentru brandul tău.
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__cfduid | 1 month | The cookie is used by cdn services like CloudFare to identify individual clients behind a shared IP address and apply security settings on a per-client basis. It does not correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information. |
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Advertisement". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 luni | Acest cookie identifică alegerea pe care ai făcut-o în legătură cu cookie-urile din categoria ”Necesare”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
PHPSESSID | session | This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed. |
SERVERID | 10 minutes | This cookie is used to assign the user to a specific server, thus to provide a improved and faster server time. It remembers which server had delivered the last page on to the browser. It also helps in load balancing. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__stidv | 1 year | This cookie is used by ShareThis. This cookie is used for sharing the content from the website to social networks. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__stid | 1 year | The cookie is set by ShareThis. The cookie is used for site analytics to determine the pages visited, the amount of time spent, etc. |
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |
_gid | 1 day | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the website is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages visted in an anonymous form. |
pxcelPage_c010 | 7 days | The domain of this cookie is owned by Sharethis. This is a analytical cookie used to provide unique identifier to the computer for traffic analysis to ShareThis. It helps in enabling sharing function on the website. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_cc_aud | 8 months 26 days | The cookie is set by crwdcntrl.net. The purpose of the cookie is to collect statistical information in an anonymous form about the visitors of the website. The data collected include number of visits, average time spent on the website, and the what pages have been loaded. These data are then used to segment audiences based on the geographical location, demographic, and user interest provide relevant content and for advertisers for targeted advertising. |
_cc_cc | 8 months 26 days | The cookie is set by crwdcntrl.net. The purpose of the cookie is to collect statistical information in an anonymous form about the visitors of the website. The data collected include number of visits, average time spent on the website, and the what pages have been loaded. These data are then used to segment audiences based on the geographical location, demographic, and user interest provide relevant content and for advertisers for targeted advertising. |
_cc_dc | 8 months 26 days | The cookie is set by crwdcntrl.net. The purpose of the cookie is to collect statistical information in an anonymous form about the visitors of the website. The data collected include number of visits, average time spent on the website, and the what pages have been loaded. These data are then used to segment audiences based on the geographical location, demographic, and user interest provide relevant content and for advertisers for targeted advertising. |
_cc_id | 8 months 26 days | The cookie is set by crwdcntrl.net. The purpose of the cookie is to collect statistical information in an anonymous form about the visitors of the website. The data collected include number of visits, average time spent on the website, and the what pages have been loaded. These data are then used to segment audiences based on the geographical location, demographic, and user interest provide relevant content and for advertisers for targeted advertising. |
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to deliver advertisement when they are on Facebook or a digital platform powered by Facebook advertising after visiting this website. |
EE | 4 months | This cookie is set by exelator.com. The cookies is used to store information about users' visit to the website. The data includes the number of visits, average time spent on the website, and the pages that have been loaded. This information is used to provide the users customized and targeted ads. |
fr | 3 months | The cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
IDE | 1 year 24 days | Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile. |
mautic_device_id | 1 year | This cookie is set by the provider Mautic.This cookie is used for identifying visitor across visits and devices. Mautic cookies are used for supporting marketing activities. |
mtc_id | session | This cookie is set by the provider Mautic.This cookie is used for setting unique ID for visitor, to track visitor across multiple websites inorder to serve them with relevant advertisements. Mautic cookies are used for supporting marketing activities. |
mtc_sid | session | This cookie is set by the provider Mautic.This cookie is used for setting unique ID for visitor, to track visitor across multiple websites inorder to serve them with relevant advertisements. Mautic cookies are used for supporting marketing activities. |
pxrc | 2 months | The purpose of the cookie is to identify a visitor to serve relevant advertisement. |
rlas3 | 1 year | The cookie is set by rlcdn.com. The cookie is used to serve relevant ads to the visitor as well as limit the time the visitor sees an and also measure the effectiveness of the campaign. |
test_cookie | 15 minutes | This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies. |
ud | 4 months | This cookie is set by exelator.com. The cookies is used to store information about users' visit to the website. The data includes the number of visits, average time spent on the website, and the pages that have been loaded. This information is used to provide the users customized and targeted ads. |
uuid2 | 3 months | This cookies is set by AppNexus. The cookies stores information that helps in distinguishing between devices and browsers. This information us used to select advertisements served by the platform and assess the performance of the advertisement and attribute payment for those advertisements. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_gat_gtag_UA_71325222_7 | 1 minute | No description |
cb810ad0e66c9d31ead28d4e2cfa7603 | session | No description |
cookielawinfo-checkbox-altele | 1 year | No description |
cookielawinfo-checkbox-analiza | 1 year | No description |
cookielawinfo-checkbox-functionale | 1 year | No description |
cookielawinfo-checkbox-performante | 1 year | No description |
cookielawinfo-checkbox-publicitate | 1 year | No description |
do-pub-lb | No description | |
fpestid | 1 year | No description |
mautic_referer_id | 30 minutes | No description |
PTP_37618 | 1 month | No description |
pxcelAcc3PC | 1 day | No description |
st_samesite | session | No description |
zc | 1 year | No description |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_gat_gtag_UA_71325222_7 | 1 minute | No description |
cb810ad0e66c9d31ead28d4e2cfa7603 | session | No description |
cookielawinfo-checkbox-altele | 1 year | No description |
cookielawinfo-checkbox-analiza | 1 year | No description |
cookielawinfo-checkbox-functionale | 1 year | No description |
cookielawinfo-checkbox-performante | 1 year | No description |
cookielawinfo-checkbox-publicitate | 1 year | No description |
do-pub-lb | No description | |
fpestid | 1 year | No description |
mautic_referer_id | 30 minutes | No description |
PTP_37618 | 1 month | No description |
pxcelAcc3PC | 1 day | No description |
st_samesite | session | No description |
zc | 1 year | No description |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_cc_aud | 8 months 26 days | The cookie is set by crwdcntrl.net. The purpose of the cookie is to collect statistical information in an anonymous form about the visitors of the website. The data collected include number of visits, average time spent on the website, and the what pages have been loaded. These data are then used to segment audiences based on the geographical location, demographic, and user interest provide relevant content and for advertisers for targeted advertising. |
_cc_cc | 8 months 26 days | The cookie is set by crwdcntrl.net. The purpose of the cookie is to collect statistical information in an anonymous form about the visitors of the website. The data collected include number of visits, average time spent on the website, and the what pages have been loaded. These data are then used to segment audiences based on the geographical location, demographic, and user interest provide relevant content and for advertisers for targeted advertising. |
_cc_dc | 8 months 26 days | The cookie is set by crwdcntrl.net. The purpose of the cookie is to collect statistical information in an anonymous form about the visitors of the website. The data collected include number of visits, average time spent on the website, and the what pages have been loaded. These data are then used to segment audiences based on the geographical location, demographic, and user interest provide relevant content and for advertisers for targeted advertising. |
_cc_id | 8 months 26 days | The cookie is set by crwdcntrl.net. The purpose of the cookie is to collect statistical information in an anonymous form about the visitors of the website. The data collected include number of visits, average time spent on the website, and the what pages have been loaded. These data are then used to segment audiences based on the geographical location, demographic, and user interest provide relevant content and for advertisers for targeted advertising. |
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to deliver advertisement when they are on Facebook or a digital platform powered by Facebook advertising after visiting this website. |
EE | 4 months | This cookie is set by exelator.com. The cookies is used to store information about users' visit to the website. The data includes the number of visits, average time spent on the website, and the pages that have been loaded. This information is used to provide the users customized and targeted ads. |
fr | 3 months | The cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
IDE | 1 year 24 days | Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile. |
mautic_device_id | 1 year | This cookie is set by the provider Mautic.This cookie is used for identifying visitor across visits and devices. Mautic cookies are used for supporting marketing activities. |
mtc_id | session | This cookie is set by the provider Mautic.This cookie is used for setting unique ID for visitor, to track visitor across multiple websites inorder to serve them with relevant advertisements. Mautic cookies are used for supporting marketing activities. |
mtc_sid | session | This cookie is set by the provider Mautic.This cookie is used for setting unique ID for visitor, to track visitor across multiple websites inorder to serve them with relevant advertisements. Mautic cookies are used for supporting marketing activities. |
pxrc | 2 months | The purpose of the cookie is to identify a visitor to serve relevant advertisement. |
rlas3 | 1 year | The cookie is set by rlcdn.com. The cookie is used to serve relevant ads to the visitor as well as limit the time the visitor sees an and also measure the effectiveness of the campaign. |
test_cookie | 15 minutes | This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies. |
ud | 4 months | This cookie is set by exelator.com. The cookies is used to store information about users' visit to the website. The data includes the number of visits, average time spent on the website, and the pages that have been loaded. This information is used to provide the users customized and targeted ads. |
uuid2 | 3 months | This cookies is set by AppNexus. The cookies stores information that helps in distinguishing between devices and browsers. This information us used to select advertisements served by the platform and assess the performance of the advertisement and attribute payment for those advertisements. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__stid | 1 year | The cookie is set by ShareThis. The cookie is used for site analytics to determine the pages visited, the amount of time spent, etc. |
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |
_gid | 1 day | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the website is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages visted in an anonymous form. |
pxcelPage_c010 | 7 days | The domain of this cookie is owned by Sharethis. This is a analytical cookie used to provide unique identifier to the computer for traffic analysis to ShareThis. It helps in enabling sharing function on the website. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__stidv | 1 year | This cookie is used by ShareThis. This cookie is used for sharing the content from the website to social networks. |