Vrei să îți deschizi un magazin online? Mai e profitabil în 2021? - SweetLime
Peste 300 site-uri și bloguri realizate

Primești o CONSULTANȚĂ STRATEGICĂ GRATUITĂ

Întră în comunitatea noastră de Antreprenori

Vrei să îți deschizi un magazin online? Mai e profitabil în 2021?

Conform estimărilor ARMO, e-commerce-urile au înregistrat în 2020 un record de vânzări și un volum de afaceri care depășește 5,6 miliarde de euro, cu 32% mai mult decât în 2019. Pentru 2021 se prevede depășirea pragului de 6,5 miliarde de euro.

“Cu excepția verticalelor afectate de efectele pandemiei precum Horeca sau Travel, sectorul de e-commerce din România a cunoscut o creștere accelerată în 2020, cu 30% mai mult decât în 2019, procentul de creștere fiind semnificativ mai mare decât în 2019 vs. 2018 când acesta s-a situat la aprox. 20-22%. România este printre țările UE cu cel mai mare procent de creștere anual al comerțului online, fapt care arată potențialul semnificativ de dezvoltare a sectorului e-commerce și în viitor, într-o piață care nu a atins încă nivelul de maturitate al altor țări din nordul și vestul Europei”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC. citește aici 

Pandemia a cauzat daune grave în anumite industrii, în special cea HoReCa și cea a spectacolelor. Multe activități comerciale au suferit o reducere a câștigurilor motiv pentru care, unele dintre ele au fost nevoite să închidă activitatea.

În ciuda acestei scăderi, criza a stimulat un nou val de digitalizare, care se reflectă în special prin lansarea multor servicii online și magazine e-commerce.

Impulsul major a venit tocmai de la achizițiile online, care, în ciuda climei de austeritate, nu au încetat să crească.

Toate acestea sunt semnale care ne dau de înțeles cât de convenabil este să lansezi în 2021 un magazin online.

E-commerce și social media, împreună reprezintă o oportunitate imensă pentru afaceri

Începând cu iulie 2019, Facebook a implementat și optimizat funcția de magazine, care îți permite să conectezi contul de Facebook și Instagram la un e-commerce existent pentru a vinde mai eficient propriile produse.

Printre cele mai importante funcții sunt: actualizarea stocurilor din magazin, a variantelor de produse și crearea de cataloage în mai multe limbi. Momentan, în România nu este posibilă setarea unui magazin cu plata direct pe Facebook sau pe Instagram (disponibilă doar pentru magazinele din SUA).

Dincolo de Facebook și Instagram, și alte platforme de social media au adăugat funcții relative vânzărilor directe, însă, în România acestea rămân cele mai importante.

Cu alte cuvinte, acest nou model de business va fi ca și vechile programe de teleshopping, în varianta mobile.

Considerând evoluția numerelor din ultimii ani și a tehnologiei care promovează tot mai mult digitalizarea afacerilor, deschiderea unui magazin online pe lângă cel fizic – sau în locul acestuia – poate fi o investiție foarte bună.

În continuare vom elabora 7 bune motive pentru care această investiție este potrivită și în 2021.

1. Costurile unui site e-commerce (față de un magazin fizic)

Concurența în online a crescut în utlimii ani, motiv pentru care gestionarea unui magazin online are costuri puțin mai mari decât acum câțiva ani, însă un e-commerce continuă să fie mai economic decât un magazin fizic.

Asta nu înseamnă că lansarea unui site e-commerce garantează de la sine succesul afacerii și trebuie oricum ținut cont de costurile necesare pentru analizarea pieței și pentru un bun plan de marketing strategic.

Alegerea platformei pentru propriul magazin online trebuie făcută în funcție de obiectivele și strategia afacerii.

Din păcate, în multe cazuri se pornește cu stângul, ceea ce duce, ulterior, la limite structurale greu de depășit. Acesta e primul motiv pentru care este recomandată expertiză unui profesionist.

Exemple pentru a susține cele de mai sus:

  • este fundamental ca platforma pe care se bazează magazinul online să fie compatibilă cu programele de gestiune deja utilizate în magazin (dacă ele există).
  • trebuie luată în considerare optimizarea SEO încă de la început, de asemenea îmbunătățirea UX și ușurința de integrare cu instrumente pentru advertising social media și motoare de căutare.

Unul din costurile majore care se reduc prin lansarea unui magazin online este cel cu chiria. Un spațiu destinat unui magazin fizic trebuie să fie amenajat aerisit pentru a da vizibilitate produselor în timp ce un magazin online are nevoie doar de un depozit.

2. Posibilitatea de a vinde 24/24 tot timpul anului

Un site e-commerce nu încetează niciodată să lucreze. Fie că e zi sau noapte, clienții tăi îl pot accesa în orice moment și pot adaugă produse în coș de pe orice dispozitiv.

Un magazin online poate fi deschis chiar și atunci când legea stabilește zile de odihnă obligatorii sau zile de sărbătoare.

Deci, nicio limită la vânzări!

3. Optimizarea vânzărilor

Facturi, bonuri, rafturi, magazie, stocuri…toate sunt gestionate într-un singur loc, pe care îl poți vedea în orice moment.

Mai mult de atât, un e-commerce îți permite să gestionezi eficient stocurile produselor redundante.

Dacă un produs rămâne prea mult timp pe raft, nu te ajută să câștigi bani. Trebuie să îi schimbi poziția pentru a-i da o vizibilitate mai bună sau poate chiar și prețul, pentru a-l face mai atrăgător.

Cu timpul, produsele din magazin oricum încep să își piardă din valoare și orice comerciant trebuie să înțeleagă că un produs care nu se vinde repede, poate deveni o problemă.

Un site e-commerce îți permite să accelerezi acești pași și să mărești viteză de rotație a produselor deoarece îți da acces la canale de vânzare care, prin natura lor sunt mult mai rapide și îți permit să ajungi mult mai repede la potențiali clienți.

Lichidarea stocurilor vechi este mult mai simplă. Nu place nimănui să vândă la prețuri mici, dar e mai bine să recuperezi o parte din bani decât deloc.

4. Un e-commerce poate genera trafic către un magazin fizic

Printre cei 6 milioane de români care accesează aproape zilnic internetul ești și tu și sunt și multe persoane care ar putea veni fizic în magazinul tău, dar nu o fac.

De cele mai multe ori, când ne gândim la internet și la rețea, ne imaginăm ceva deconectat de la viața reală. Și totuși, suntem toată ziua pe Google în căutarea unui telefon, a unei mașini, ce să mâncăm la prânz sau la ce ora deschide magazinul care vinde produsul pe care vrem să îl cumpărăm chiar acum…sau suntem pe Facebook să vedem ce fac persoanele pe care le cunoaștem…sau pe Whatsapp să trimitem pupici și îmbrățișări iubitei sau poze, grupului de prieteni.

Toate aceste rețele nu sunt altceva decât drumuri care ne duc mai aproape de ceea ce ne dorim și fac parte din viața noastră reală, nu sunt doar ceva aruncat în eter.

Putem utiliza această rețea de drumuri pentru a aduce tot mai multe persoane în propriul magazin pentru a-i convinge să ne cumpere produsele.

Un site e-commerce poate face mare parte din treabă, iar tu te poți bucura de mai multe vânzări.

Imaginează-ți să convertești 0.1% din acest trafic în vizite la magazinul online

5. Fonduri pentru digitalizarea afacerilor

Guvernul României și Uniunea Europeană consideră digitalizarea un obiectiv strategic pentru creșterea economică.

Asta înseamnă că, periodic, se lansează proiecte de finanțare pentru IMM-uri pentru digitalizarea afacerilor, pentru lansarea de activități noi sau pentru internaționalizarea activităților existente.

6. Fidelizarea la alt nivel, discounturi și promoții personalizate

Un magazin online se bazează pe un software dedicat, care poate stabili instant care sunt cele mai căutate produse sau cele mai vândute.

Mai mult, acest software învață, în timp, tot mai multe despre clienții tăi, păstrează un istoric cu ce au apreciat, ce pagini au vizitat și ce și-ar dori să cumpere în viitor.

Aceste funcții îți permit ție să înțelegi ce să propui fiecărui client pentru următoarea achiziție și, chiar și momentul potrivit pentru a face asta.

Un e-commerce îți oferă posibilitatea să ții cont de clienți, de vizitatori, de cei care adaugă în coș și nu finalizează procesul de achiziție, de frecvența vizitelor și de frecvența de cumpărare. Astfel poți realiza campanii de remarketing cu scopuri specifice fiecărui segment de mai sus, oferind fiecăruia acel ceva de care au nevoie.

7. Informații despre clienți (foarte important)

magazin online – livrare de fructe și legume proaspete la domiciliu

Pentru că trăim în epoca în care informația este mai scumpă decât petrolul, am lăsat acest punct la finalul listei.

Consider că este cel mai important punct pentru că îți permite să te folosești de informații pentru a vinde în orice moment, în orice circumstanțe.

Probabil că, într-un magazin fizic poți ajunge să îți cunoști clienții fideli pe nume. Știi ce cumpără de la tine, dar nu poți conta pe ei pentru viitorul magazinului tău.

Trebuie să te gândești mereu la scalabilitatea afacerii și să atragi clienți noi, pe cei potriviți, și trebuie să înveți să îi cunoști, să le cunoști gusturile, stilul de viață și obiceiurile.

Un e-commerce îți oferă o mulțime de informații pretionase despre toți cei care ”îți calcă pragul”.

Gândește-te doar la ce poți face cu Analytics de la Google:

  • poți înțelege vârstă și sexul vizitatorilor
  • poți înțelege care sunt cele mai vizitate pagini și care e timpul mediu de ”lectură”
  • poți înțelege care sunt sursele de trafic care au adus mai multe vizite

Acestea și multe alte detalii îți pot da date prețioase astfel ca tu să poți ”intui” tot mai bine ce își doresc clienții tăi, făcând astfel dintr-o ofertă oarecare, oferta pe care nimeni nu o poate refuza.

Concluzii

Motivele pentru care să te gândești la un magazin online nu au legătură doar cu costurile, deși reducerea acestora reprezintă un aspect important în alegerea ta.

Avantajele deschiderii unui magazin online merg într-o singură direcție, a oportunităților:

  • îți cunoști clienții…mult mai bine
  • ajungi oriunde, chiar și internațional
  • gestionezi mult mai simplu orice aspect al afacerii tale.

Nu mai aștepta și investește în viitorul activității tale printr-un site e-commerce.

Vrei să începi să vinzi online? Cere informații.

CONTACTEAZĂ-NE ACUM!

Google Rating
5.0