Cum identifici #hashtagurile potrivite afacerii tale
Există nenumărate moduri de a defini brandul tău pe Instagram prin intermediul #hashtagurilor. Acestea te ajută să găsești clienții potriviți și să ajungi la ei cu informații relevante despre afacerea ta.
Să găsești #hashtagurile potrivite poate fi o adevărată bătaie de cap întrucât ai nevoie de mult timp și cercetare, însă folosind o strategie potrivită, poți genera conversii reale, de la a aduna urmăritor până la a încheia procesul de vânzare.
Platforma permite pentru fiecare postare un maximum de 30 de #hashtaguri. Fiecare #hashtag poate fi urmărit. De asemenea, Instagram oferă posibilitatea de a vedea cele mai bine cotate Stories care conțin #hashtagul care ne interesează.
Atunci când căutăm un termen dorit, platforma ne arată primele 9 postări pe care aceasta le consideră de top, apoi le înșiruiește pe toate celălalte în ordine cronologică.
Ești în pană de idei? Scrie-ne la adresa contact@sweetlime.ro și îți putem fi de ajutor.
Pentru a crea o strategie optimă, te poți folosi de metoda pâlnie. Utilizarea #hashtagurilor potrivite te aduce mai aproape de potențialii tăi clienți, crește notorietate profilului, iar algoritmul Instagram înțelege despre ce e vorba în afacerea ta.
Este foarte important ca acesta să nu te considere spam și să nu îți blocheze postare (shadow ban – vom aborda acest subiect ulterior). Hai să vedem cum poți identifica #hashtagurile potrivite pentru afacerea ta folosind metoda pâlnie:
- alege 5-7 #hashtaguri foarte populare care au legătură cu specificul afacerii tale. Numărul celor care au utilizat acest #hashtag nu ar trebui să depășescă 500.000, pentru că tot ce depășește acest număr invită Instagram bots (vom aborda și acest subiect ulterior), iar postarea ta va fi îngropată în mulțimea de conținut, performanța aceteia scăzând dramatic.
- caută 5-7 #hashtaguri populare (între 10.000 – 100.000 de utilizări) pe care să le introduci în postare
- identifică 5-7 #hashtaguri specifice nișei. Acestea au de obicei sunt 10.000 de utilizări – acestea sunt de fapt acele hashtaguri care te ajută să ajungi la audiența ta specifică – potențialii clienți
- include 1-3 #hashtaguri specifice brandului tău. Acestea se pot lega de o campanie sau de numele afacerii tale în sine. Spre exemplu, noi la SweetLime folosim #sweetlimeagency
Recomandarea noastră este să folosești toate cele 30 de #hashtaguri pe care le ai la dispoziție. Dacă ai aplicat metoda de mai sus și încă nu ai ajuns la numărul magic, poți include #hashtaguri care să se identifice cu locația unde îți desfășori afacerea. Acestea te expun unui public larg din zona ta, dar nu sunt specifice.
Acestea fiind spuse, aruncă un ochi peste articolul nostru de săptămâna trecută în care vorbim despre cum este recomandat să arate un profilul business de social media un și scrie-ne dacă ai nevoie de ajutor.