Email Marketing

Cum identifici audiența potrivită afacerii tale
5 aprilie, 2019
Show all

Email Marketing

Email marketing este o modalitate directă de a ajunge la potențialii clienți și de a-i converti în clienți actuali. Deși s-a speculat că emailul ar dispărea, peste 89,7% dintre români cu vârsta între 16 și 74 de ani au utilizat internetul cel puțin o dată în ultimele 3 luni și implicit adresa de email.

Cu toate acestea, atunci când vrei să creezi campanii de email marketing este recomandat să fii original pentru a capta atenția utilizatorului și pentru a-și dori să deschidă fiecare mesaj pe care tu îl trimiți. Este important să nu fii sufocant și să ai în minte faptul că îți dorești să fidelizezi utilizatorul, nu să îl face să îți șteargă mesajul.

Gândește-te că utlizatorii sunt bombardați cu zeci de reclame în fiecare zi. Atenția pe care o acordă unei informații este în medie de 8 secunde, apoi aceasta se dispersează și se mută în altă parte. Așadar, ai nevoie să gândești și să dezvolți campanii care să răspundă atât obiectivelor tale, cât și cerințelor utilizatorilor.

Când vorbim despre email marketing este recomandat să corelăm audiența cu mesajul. Așa cum am văzut deja în articolul dedicat strategiei (citește aici), atunci când construiești o strategie de comunicare, audiența și mesajul vor defini canalele de comunicare. De această dată, știm canalul și trebuie să identificăm audiența și mesajul.

În comparație cu o strategie pe care o dezvolți la început de drum, deja știm cui vrei să te adresezi, iar acel public dorește să fie în contact cu tine, este interesat de produsul tău și de ce le oferi. Acesta este publicul compus din actualii clienți care au optat să rămână în contact cu afacerea ta în urma unui deal deja încheiat sau sunt potențiali clienți care cochetează cu ceea ce poți tu să le oferi și doresc să fie în contact cu tine, să te cunoască mai bine.

Audiența

Cu siguranță ai deja o audiență identificată de o strategie gândită pe mai multe canale. Te poți folosi de acestea pentru a colecta adresele de email ale utilizatorilor. Poți face acest lucru fie punând la dispoziție conținut gratuit – un ebook, spre exemplu – sau prin crearea unui newsletter care să aducă noutăți și un plus de valoare.

Aici intră în joc expertiza ta în domeniul tău de activitate. Cu cât materialul pe care îl oferi este mai valoros, cu atât mai interesați vor fi oamenii să îl acceseze. S-ar putea că acest schimb să îți pară incorect – tu oferi informații valoroase unor necunoscuți, informații pentru care ai muncit din greu să le ai, iar ei să le primească gratuit?

Poate crezi că muncă pe care o depui are nevoie de o remunerație pe măsură, dar atunci când vrei să îți creezi o baza de dată cu oameni valoroși (definesc imediat acest termen) trebuie să înțelegi că ce le oferi tu este puțîn pentru ce vei obține – încrederea lor în ține.

Am vorbit mai sus despre oamenii valoroși și am ales acest termen tocmai pentru că aceștia sunt acei potențiali clienți care nu doar vor să cumpere de la ține, ci vor o conexiune mai profundă pentru că aleg să îți ofere date cu caracter personal și îți permit să intri în intimitatea lor. Vrem sau nu să recunoaștem, o căsuța de email este ceva foarte personal.

Odată câștigată încrederea acestor oameni, este mult mai ușor să jonglezi cu ceea ce dorești să vinzi. Până la urmă, procesul de vânzare nu se mai rezumă doar la un schimb de produse – bani. Un antreprenor de succes gândește în perspectiva și pe termen lung, de aceea pentru va cântări mult mai mult o baza de date cu oameni valoroși, decât vânzări pe termen scurt și care nu au o finalitate în timp.

Mesajul

Acum că ai ajuns la audiența și la oamenii valoroși pentru tine și afacerea ta, este timpul să vedem cum construiești un mesaj pe care să îl comunici pe acest canal.

În primul rând, este foarte important să livrezi mesjele așa cum ai promis. Dacă, spre exemplu, ai promis un newsletter săptămânal, să te apuci să trimiți mesaje zilnic te va face să pierzi credibilitatea și încrederea oamenilor. Așadar, ține-te de promisiune.

Apoi, pune-te în papucii utilizatorului. Ce ți-ar plăcea ție să vezi într-un newsletter? Cât de des ai vrea să ți se vâre pe gât produsele comerciantului? Cum te comporți tu când primești un mesaj de acest gen.

Tocmai pentru că fiecare afacere are nevoile și specificul ei, este important să înțelegi audiența și ce își dorește ea pentru a  crea un mesaj consistent și adaptat acesteia.

Atunci când creezi un mesaj pentru newsletter, nu fă rabat la serviciul de mailing. Este foarte important ca acesta să nu aibă erori și să îți ofere posibilitatea de a stoca în siguranță datele utilizatorilor. Iar dacă interfața te ajută să creezi mesaje cât mai drăguțe, cu atât mai bine.

Încearcă să aduci un echilibru între noutatea informației și mesajul adresat personal clientului. Nu te hazarda în mesaje complexe și pompoase. Cu cât mai personal este un mesaj, cu atât mai bine se va simți receptorul acestuia. Îți amintești când vorbeam mai sus despre faptul că o căsuță de email este ceva foarte personal? Ei bine, aici este cheia.

Keep it simple and clean.

După ce ai rulat câteva mesaje, îți poți da seama din statisticile generate ce ai făcut bine și ce poți îmbunătăți. Este greu de spus o oră și o zi ideală pentru a trimite un newsletter tocmai pentru că fiecare audiență are specificul ei.

În concluzie, email marketingul este poate cea mai bună și puțin costisitoare soluție pentru a-ți crește profiturile. Făcut cu cap, este un instrument pentru a crește reputația afacerii tale și a maximiza câștigurile pe termen lung.

Dacă ești interesat de un astfel de serviciu, trebuie să știi că există MailBee, o aplicație ușor de utilizat dezvoltată chiar de noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *