Cum identifici audiența potrivită afacerii tale

Cum să îți construiești o strategie de comunicare eficientă
27 martie, 2019
Email Marketing
11 aprilie, 2019
Show all

Cum identifici audiența potrivită afacerii tale

Am discutat deja despre cum stabilești obiectivele pe care vrei să le atingi și despre cum construiești o strategie. A venit momentul să descoperim cum să identifici audiența potrivită afacerii tale. Orice conținut creezi, nu contează care este mesajul tău, important este că mereu va exista cineva interesat să te asculte.

Pentru a identifica acele persoane care să te asculte și care să rezoneze cu tine, ai nevoie să răspunzi unor întrebări esențiale. Am pregătit pentru tine 3 pași utili de urmat pentru a identifica audiența potrivită.

Cine sunt persoanele din targetul tău?

Ia o foaie de hârtie, un creion și încearcă să răspunzi următoarelor întrebări:

  • ce tip de audiență ai vrea să te asculte?
  • cauți persoane dintr-un anumit segment? (vârstă, sex, zonă geografică, interese politice etc)
  • care sunt trăsăturile caracteristice, emoțiile, nevoile, pasiunile și frustrările audienței?
  • care este valoarea pe care o poți aduce?
  • cine este și cum arată clientul tău ideal?
  • care sunt grupurile de interes și ideile cărora acesta ar adera?
  • ce îi displace acestuia?

După ce ai răspuns tuturor întrebărilor de mai sus, încearcă să construiești un prototip – o persona – a audienței tale:

  • denumește persoana
  • dă-i o vârstă
  • imaginează o perspectivă de viață
  • un job
  • o familie
  • un oraș/localitate în care locuiește
  • atribuie-i interese
  • găsește un nivel de educație

Și uite așa ai reușit să stabilești un segment al pubiclului tău. Nu te opri aici, ci încearcă să găsești și alte prototipuri la care încerci să ajungi. Tocmai pentru că este esențial să cunoști audiența cât mai bine, poți intra în mai multe amănunte. Încearcă să răspunzi și acestor întrebări:

  • ce consideră audiența ta ca fiind cool?
  • ce o impresionează?
  • cum interacționează?
  • sunt oameni tehnici sau artiști?
  • sunt sofisticați sau comozi?
  • sunt conservativi sau progresiști?
  • sunt radicali sau toleranți?

Încearcă să înțelegi ce limbaj folosesc tocmai pentru a-ți putea adapta mesajul:

  • folosesc argoul?
  • vor doar fapte?
  • sunt afectivi, empatici, emotivi?
  • sunt furioși, supărați, revoltați?
  • au aceștia o istorie comună?

Apoi, poți încerca să îți dai seama care sunt nevoile acestora:

  • ce lipsuri au?
  • care sunt probleme cu care se confruntă?
  • ce este cu adevărat important petnru ei?
  • care este cel mai puțin probabil lucru de care să fie interesați?

Dacă nu ai idee cum să răspunzi întrebărilor de mai sus, poți începe prin a observa, a cerceta și a căuta ce s-a spus deja.

Unde găsești această audiență?

Acum că ai identificat cine sunt prototipurile care reprezintă fiecare segment căruia vrei să te adresezi, haide să încercăm să găsim unde este audiența ideală afacerii tale. Poți începe, din nou, prin a răspunde unor întrebări:

  • unde își petrec acești oameni timpul?
  • care sunt activitățile la care participă?
  • cu ce mijloc de transport se deplasează?
  • sunt sociabili?
  • citesc, ascultă un podcast sau preferă să vizioneze un video?

De asemenea, poți apela la un studiu de piață inițial între prieteni și familie – ce le-ar atrage atenția dacă ar fi potențialii tăi clienți. Apoi, poți continua prin a căuta și citi forumuri, grupuri de discuție, bloguri prin a cerceta competiția și oamenii care interacționează deja cu aceasta. Fii la curent cu noutățile industriei în care activezi și strategia lor de marketing, abonează-te la publicații și newslettere relevante.

Un alt instrument util pot fi ceea ce marketerii numesc un hot spot, adică acele locuri în care audiența ta merge să socializeze, să caute, să se informeze și să se distreze. Aici pot intra atât locurile online – siteuri dedicate, precum și locurile din viața reală.

Deși ne dorim să #TraiascaCapraVecinului, e important să îți studiezi și competiția tocmai pentru a vedea ce poți face tu diferit și prin ce te poți diferenția de aceasta.

Devino parte a audienței tale

Se spune că cel mai ușor mod pentru a-ți înțelege audiența este să devii parte din ea. Gândește cum gândește aceasta și încearcă să îți însușeti interesele acesteia. Cu toate acestea, nu îți pierde autenticitatea. Acesta este avantajul tău principal și cel care te diferențează de alți concurenți de pe piață.

Procesul de a identifica audiența potrivită afacerii tale nu este tocmai ușor. Cu toate acestea, dacă reușești să îl faci cum trebuie și să găsești acei oameni interesați de produsele și serviciile tale, bugetul tău de marketing nu va fi irosit, ci va aduce o creștere binemeritată a veniturilor și automat, al afacerii tale.

Dacă te-ai pierdut în întrebări sau nu găsești răspunsurile potrivite, te invităm să ne scrii pe contact@sweetlime.ro și să punem împreună țara la cale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *